I den digitale verden er konkurransen om oppmerksomhet større enn noensinne. For da bedrifter som ønsker å nå ut til sine målgrupper. Men for at du kan få en vellykket annonsering strategi, så handler det ikke bare å putte en annonse på en plattform. Dette krever da at du har en forståelse for målgruppen, deres behov og hvordan du kan best formidle deres budskap.
Hva burde du unngå når du skal gjøre en digital annonsering?
Mangelfull målgruppeanalyse
- Feil segmentering: Ikke tro at alle er en potensiell kunde. Unngå å annonsere til en bred for målgruppen. Fordi dette vil da føre til høy kostnader og et veldig dårlig treff for målgruppen.
- Ikke bare bruk data fra målgruppen: Prøv å benytt innsikt fra google analytic, sosiale medier eller andre tredjeparter plattformer. Sånn at dette kan hjelpe deg med å bygge flere relevante annonser for målgruppen din.
Dårlig kreativ innhold
- Generiske annonser: Prøv å lage annonser som skiller seg ut fra alle andre. Best å bruk tid på ha kreativ innhold som klarer fanger oppmerksomhet.
- Ikke tilpasset for mobilen: det er mange som bruker mobiltelefonen for å se på annonser. Pass på at annonsene er optimalisert for mobil og skjerm.
Vis konklusjon
- Presenter det du har funnet av annonseringen: Hvis det er hjelpemidler som grafer eller statistikk er det best å vise det. Det hjelper da at kunden for en helhet av arbeidet, men også bygger troverdighet for bedriften når de kan se arbeide dere har puttet inn.
- Diskutere også eventuelle svakheter og utfordringer ved analysen. Det her viser også kritisk tilnærming og hjelper ved å øke troverdigheten.
De beste platformene for digital annonsering i 2024
Facebook tilbyr noe av de mest detaljert målretterverktøy annonser. Dette hjelper å nå ut mulig spesifikk demografer, skaper interesser og atferd. Facebook har over 2.9 milliarder aktiv brukere hver måned. Dette hjelper bedrifter med å nå ut til unge og voksene i hele verden. Plattformen støtter mange forskjellige annonseformat som eksempel video, foto og story-annonser. Det vil gi deg som annonsør mulighet til å tilpasse kampanje sine til det visuelle formatet som du syns passer best.
Instagram er kjent for sin visuelle video og foto. noe som gjør denne plattformen ideel for bedrifter som ønsker å vise tjenesten eller produktet på et visuell tiltalende måte.Med hjelp med instagram reels og stories kan du lage korte video innhold, som vil øke rekkevidden og engasjementet.
LinkedIn er den beste for å nå ut til profesjonelle og bedriftskunder (B2B). Med over 900 milioner brukere med tanke på at de fleste er fagpersoner og beslutningstakere. Er dette da en bra plattformen for å markedsføring sin tjeneste eller produkt i platform I 2024. med LinkedIn så vil du fokusere på vise fram kunnskapen ditt om produktet/tjeneste og samtidig bygge på tillit til dine fremtider kunder. Dette vil da hjelpe deg langsiktig når du skal annonser i LinkedIn.
Innhold
Ting å unngå
Beste plattformer